PlutteLuttan

Alla inlägg under oktober 2011

Av Wilma - 31 oktober 2011 19:26

För några år sedan, eller dagar, välj själv ;) ... så spårade jag upp Zack.. eller okej jag och Zack spårade duvor på ängen men det är vell samma sak ;) Jag tog med mig lill-matte och hennes köttbullemaskin och lite mer folk. Jag var jätte duktig men jag kan faktiskt erkänna att Zack var en aning bättre på att spåra..Han lyckades ju spåra upp en skönhet trots allt = MIG!


Det blev lite bilder från köttbullemaskinen, tyvärr inga köttbullar...

     

Och där var Zack och hans matte ;D

Av Wilma - 31 oktober 2011 10:39

Idag är det lugnt ute, inga stora blöta saker som trillar ännu men ingen boll som lyser heller...


Jag är sömnig och jag sover för det mesta idag. Igår var det full fart när det var hundkurs och det hemskaste var att husse och lill-matte ännu en gång till lurade mig... de sa enligt mig "nu ska wilma till svens kök och äta kurv" men de tyckte att de sa " Nu ska wilma till Svenköp och gå på kurs" men asså vem vet bäst? Hunden eller människan?? HUNDEN såklart ! ;)


Jag blev sur på dem när de vägrade att medge de så jag lät inte dom bestämma över mig på kursen heller... nepp..

Jag lyssnade ine på ett kommando som de tycker e såå bra "sitt", vad är det för något? kan man inta bara säga "rumpan i marken" eller "häcken i gräset??". Det är ju enklare att förstå.. eller?


Så nu ska jag tillbaka till drömmarnasland... tjohej!

 

Av Wilma - 30 oktober 2011 20:08

Eller va??


Najj nu skällde jag nog fel ändå.. Men det är iallfall dags för nya reflexvästar ! juste västar istället för växer var det ju.. ojsan.


Iallafall så får du tjata på matte eller husse! Du ska ha rätt till en ny reflexväst! Det är viktigt både för dig och för din matte eller husse. Tänk om du är ute i trädgården och sen har matte ost i handen. Hon kallar på dig för att du ska få osten men du är så upptagen med att gräva gångar till amerika så du hör inte. Du syns inte heller så matte tänker kanske att du är inne osså lägger hon ostbiten på bänken och sen glömmer hon o ge dig den, Nej säger vi!!! Du ska ha en reflexväst !!


Nu visar jag med bilder, hur roligt man kan ha med en snygg och paratisk (något sånt sa lill-matte iallafall)  reflexväst...

 

Man kan fortfarande vädra tungan....

 

och man kan fortfarande flyga...

Av Wilma - 30 oktober 2011 15:56

Hejsan alla doggiiez!


Inget är speciellt annorlunda det är bara att jag har flyttat bloggen till denna adressen istället, endast för att göra det enklare för mig! hihi


Plutteluttans.blogg.se kommer fortfarande finnas kvar ifall du vill kolla gamla inlägg men det är här de nya kommer ;)

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards