PlutteLuttan

Alla inlägg under november 2011

Av Wilma - 12 november 2011 20:12

  Tja du trodde vell inte på rubriken ? ast dte var nästan sant ju! Eller jag okej kanske inte, men typ fortfarande!


Lill-matte och matte kratsade upp en massa löv och gissa vem som inte hjälpte till ?? Wilma!! Jag tyckte det var roligare att hoppa i högarna och emellanåt lägga mig ner och somna i dem... Ju DÅ kom lill-matte med kameran, oj förlåt köttbullemaskin, och fottade mig ... det var försent.. hon hade redan lagt en massa löv över min kropp så mitt huvud såg ut som det svävade sen hade hon klickat och fått det på den där lilla tvn i köttbullemaskinen !


Oj tänkte jag ..... vad gör jag därinne ? Sur blev jag och det blev nästan så att lill-matte fick springa efter sin "svävande" vante när hin sedan tappade den mitt framför min nos. Dock hade hon en anning mer hjärna och snabbade sig för att ta upp vanten .. typiskt mig! När det gäller att få skäll brukar de ju alltid vara jag som blir mest utsatt men detta ... najjnajj visst!  okej lill-matte är vell bäst på det med ...


Äsch nu ska jag kolla tvn och skälla lite, lill-matte ska borsta tänderna på mig, sen är det sängdags!

Voffi Voffi !


Av Wilma - 10 november 2011 18:08

Nej så blev det inte... lill-mattes överraskning var ett vitt paket.. Det stod något med häst så jag antog att det var till mig. ja menar både jag och hästar äter ju gräs. Jag hjälpte lill-matte att öppna paketet .. även fast hon skrek "det e mitt  paket! Det e mitt paket"  fast efter en stund gav hon upp med skrikandet då jag osså började skrika tillbaka...


Vad e det som inte stämmer med denna bilden ?

 

Tja det var nog att prislappen fortfarande satt på va ? eller att hela svansen inte kom med ... Och ja förresten! Där ser du ju överraskningen!

Av Wilma - 6 november 2011 18:55

Jag trodde faktiskt att lill-matte och matte skulle vara iväg i en dag men de var iväg i TVÅ dagar! Guu vad man saknat dem!


Husse sa inget när vi, efter att ha varit på hundkursen, att lill-matte eller matte hade kommit hem.. Jag blev istället överaskad över att matte satt i köket och lll-matte satt vid sin tv. Oj oj oj sicket fnatt man fick och man sprang och sprang tills en vägg stoppade en ...


Inte nog med det! lill-matte sa att de hade en till överaskning! Den skulle komma nästa vecka och jag kan ju inte bara sova och vänta.. eller okej sova låter skönt men vänta låter hemskt !


Det kanske är en sån där studsboll... eller en tyg leksak..kanske en tyg ko...eller en riktig ko... eller en tjur..eller en noshörning... eller kanske en... najj allt det har jag ju redan fått.. det blir ju ingen överaskning då !!


 

Av Wilma - 5 november 2011 18:09

Igår åkte jag och lill-matte för att shoppa som riktiga tjejer gör... dock hittade lill-matte inget som passade henne... Vi hade husse som "driver" och vi kom till Teba hela. Jag fick dock stanna i bilen medans lill-matte och husse gick in... Efter att de valt ut alla saker så tog de in mig i affären och jag fick prova koppel och reflexvästar! Guu så snygga de blev på mig asså! 


Nöjd vovve och fick sedan veta att lill-matte hade köpt en leksak till mig!! Efter det så blev det inget lugn framför tvn för varken husse, matte eller lill-matte... 


Nöjd vovve som sagt och idag blir det en dag endast med husse då lill-matte och matte har åkt iväg en sväng..


Nu för er som bor nära "hööööööör" ;) Sök i gogla om det nu stavas så och skriv in Teba.. Rekomenderas!


 

Av Wilma - 3 november 2011 14:51

Jag har inte träffat lill-matte alls mkt idag.. hon sovade över hos sina kompisar... Vadå uppskattar hon inte när jag kommer och pussar henne klockan 7.30 på morgonen när hon egentligen får sova till 10.00 ? Gillar hon inte när jag hoppar upp och trampar henne i magen? Eller gillar hon inte när jag skäller på henne för att hon inte går upp ??!


Okej hon kanske behövde en liten paus om man faktiskt tänker på det.. fast jag hinner inte tänka mer på det nu när jag vet att jag kommer få en massa schyssta saker imorgon!!  Husse är ledig och lill-matte med så de ska åka till hundäffaren Teba imorgon om ligger i någon hörselstad... ja jag tyckte att de sa något om att höra.. Iallafall så finns där verkligen allt av vad lill-matte har berättat! Koppel, leksaker, godis, tuggsaker, reflexer, hundprydnader, matskålar, vattenskålar, hundsängar, hund böcker, halsband, hundkläder M.M !! Voff asså!


   

Av Wilma - 1 november 2011 20:03

Ikväll eller precis, välj själv, så bestämde sig lill-matte för att sätt rumppuder i aniktet ( babypowde, oj vad duktig jag är!). Hon behövde inte kleta in det utan hon är så jordiskt smart så hon öppnar den rätt häftigt och skakar den ssamtidigt så värsta molnet kom i ansiktet Hihihi...


Hon såg rätt rolig ut men usch vad läskig hon vr samtidigt!  Fast  asså jag kan lugnt bli läskigare ... det är vell bara att säga "buuu!" .... jag har iallafall inte hört någon annan hund säga det ...


 

asså visst ser det ut som att jag kan säga "buu" på den bilden??

Ovido - Quiz & Flashcards